torsdag 3 januari 2013

Hur, vad, va?

Sedan igår morse har jag spritt ut sådär 17 cvn runt Muswell Hill. Och för ungefär en timma sedan fick jag ett samtal av en man från caféet Chorak. Jag har ta mig tusan fixat ett jobb. Om jag nu vill ha det. Haken är nämligen den att dom vill att jag ska jobba för dom minst ett år. Jag blir betald £5.50 i timmen vilket är ganska så lite pengar, jag kommer dessutom jobba runt sex timmar per dag vilket även det är ganska så få timmar (dock kanske 6 dagar i veckan) och dom tar en deposition om jag skulle baila på £100. Det som dock är lite bra med jobbet är att jag kommer få träning och att en häsocertifikats kurs ingår.
------------------------

Depositions delen är troligtvis inte ens laglig, eller nästan till hundra procent inte. Så nu, några timmar senare har jag sagt att jag gärna tar jobbet men kan inte gå med på depositionen. Men han vill inte ge med sig, så jag har nu tills imorgon på mig att bestämma om jag vill ta det som det är eller skita i det helt. Uh. Vad göra?

3 kommentarer:

sandra sa...

oh jesus! grattis och jobbigt! kan väl fan inte va ett måste att man ska stanna ett år? mehe men tipptopp att ngn hör av sig iaf!!<33

Tuschtatuering sa...

Låter körigt hörru! Man vill ju inte gärna säga nej till ett erbjuadande liksom, med tanke på hur svårt det kan vara att jobb. Men det låter ju samtidigt lite (mycket) shady med depositionsskiten. En månads uppsägningstid brukar det annars heta?

Jossi sa...

Jag skulle tacka nej om jag var du! Låter mest som ett ställe där du kommer bli utnyttjad som billig arbetskraft och du kan säkert få tag på något mycket bättre och mer välbetalt. Men grattis ändå! :)