måndag 14 januari 2013

Bara försvinna så som flingorna tycks göra mot asfalten.

Hejsan hejsan. Jobbade i tio långa timmar idag. Fick skäll sisådär sju gånger i timmen och ville bara sparka någon i magen. Till och med mina knäveck värker nu av allt stående och springande. Fy sjutton säger jag bara.
Men nog om tråkiga timmar. Tänkte ge er några små bilder att spana in från lite olika tillfällen.


Först och främst måste jag ju visa vad jag fick av pojkvännen min i julklapp, lite såhär efteråt. 
En fisk! Jag har tydligen tjatat så mycket om att jag älskar fisk att han gick och köpte denna lilla silver firre. Och så påpekade han att jag påminner om en katt och att jag dessutom är född i mars månad - det vill säga fiskens månad. Så himla fin och smart present.































En kväll härom nyligen när jag satt på mitt rum iförd Robins gamla pyjamas jag har fått ta över, som förövrig är helt dödligt skön, och drack grönt te.































Ikväll! Fick med mig en aprikos danish hem från jobbet som jag åt tillsammans med mitt nyinköpta gröna te med citron smak för att fira att jag är ledig imorgon. Ah! 
Mmm. Vill ha mer, så galet god!



På väg hem från jobbet. Blir helt amazed varje gång jag går hem under kvällstid och ser denna utsikt. Bilden ger den definitivt inte rättvisa. Bara åh! Helt fantastiskt vackert är det.

Idag har det dessutom snöat här. Hela dagen har flingor singlat mot marken. Det är så komiskt när man kommer från Sverige där det snöar varje år under flera månader, för här får dom lite smått panik när det väl händer. Det hälls salt över alla trottoarer dagen innan det sägs att det ska snöa och det bildas långa köer där trafiken annars aldrig står still för att lite snö som smälter så fort den nuddar marken faller från himlen.
Knäppt.

Inga kommentarer: