onsdag 23 januari 2013

Galna vecka, snälla ta slut snart.

Gick upp tidigt denna onsdagsmorgon. Hasade mig in i duschen, åt flingorna och satte på mig ytterkläderna. Det har varit kallt här de senaste dagarna och framför allt tidiga veckomorgnar, så snön som fallit förvandlas till is. Min väg till jobbet innebär dessutom att ta mig upp och ner för ett flertal ganska så brutala backar vilket just idag ledde till att jag gjorde en riktig bananskalshalking. Kanade ner för första nedförsbacken och plötsligt förlorar jag fotfästet. Landar riktigt hårt och måste ta några minuter att samla ihop mig innan jag staplar vidare. Kommer få ett köttigt blåmärke.
























Min lunch. Krämig grönsakssoppa med ägg och två salamimackor. Jag älskar salamimackor!























Tog mig tid att rosta dom äckliga jordnötterna jag köpte för ett tag sen. Blev så himla nöjd, mycket goda!

Övriga timmar av dagen har spenderats bland annat i ett fik, en mataffär, en tobaksaffär, på en buss och i Jobcentre i Camden. Fy tusan för det sistnämda. Hade en bokad intervju 15.55 men fick sitta i ett väntrum i sisådär en timme till innan jag fick prata med någon. Blev vidare skjutsad till olika rum med 50 andra personer och personalen lekte viktiga.
Tog en långsam buss hem, gick förbi Sainsbury's för andra gången för att köpa pastasås och mozzarella.
Helt slut.

Inga kommentarer: