lördag 19 januari 2013

Har vi åkt förbi Highgate? frågade han. Nej, svarar jag. Det är sisådär fem stopp kvart.

Hyfsat lugn dag på jobbet. Inga personer att ge mig onödiga tillsägningar. Skönt. Fick dessutom med mig en hel baguette, en kyckling baguette, en blåbär- och en äppel danish. Inget bröd inhandlande för mig för ett tag alltså. Himlans bra tycker jag.
Vandrade därefter hem till Robin. Lyssnade på musik och på hans plinkande på gitarr och bas, åt kyckling nudel soppa och delade på lite av dagens fångst. 

Träffade en kul man på bussen hem som fick mig att skratta för mig själv även efter att jag hoppat av. Tyckte att han kände igen mig (hur många orange håriga finns det i Muswell Hill egentligen?) och frågade om jag skulle ta illa upp om någon hade samma stil som mig. Kan väl tilläggas att han inte verkade helt nykter.

Inga kommentarer: