måndag 25 juli 2011

You're so out of my league.

Imorgon åker jag ner mot Emmaboda. Så det kommer att vara tyst här i åtminstone 5 dagar framöver, sedan beror det på om jag lyckas få igång Internet nere på Öland.

Det blev allt för tidskrävande att berätta om Berlin dag för dag så här kommer en liten sammanfattning av resterande dagar:
Jag tror den här resan är en utav mina bästa resor. Jag fick uppleva så mycket med så fina människor och alltsammans i en väldigt härlig stad. Vi har druckit öl ur världens största glas - glaset gled och man fick nästan kramp i handen när man skulle luta det för dricka, gått i ännu fler second hand affärer, ätit massa indiskt och asiatiskt, varit på en annan känd klubb som låg tolv våningar upp där Mira och jag förfärat såg på när vårt nederlag och förnedring trycktes ner i halsen framför ögonen på oss, men som tur var kom en bartender, Helmut, från ovan och tog en shot tillsammans med oss, han till och med bjöd oss på dem. <3 Åh, så perfekt lugg!
Har hängt med fler svenskar, denna gång från Jönköping. De tog oss till en jätte klubb med tre dansgolv, där ingen kunde dansa, och en stor uteplats. Vi svenskar flippade ut på technogolet, medan övriga gäster förskräckt backade undan. Har provat massa drinkar och fått tre nya favoriter - Whiskey Sour, Gin Tonic och Cuba Libre. Vi har varit på en gaybar, Rose's, som var helt klädd i rosa fuskpäls, änglavingar och discokulor. Vi kände oss inte helt välkomna då majoriteten var män i trettioårsåldern.
I Prenzluer Berg hittade vi fotoautomater som vi flitigt använde. Åt brunch på ett fik med en läskig gubbe som alltid ville krama Jenny, haft världens största gyllenesko ångest, fikat massor, druckit iskaffe och kall läsk, träffat två engelsmän från London, varav den ena hade världens gulligaste leende och köpt en jätte stor sushi takeaway att dela på. Tror det var runt 50 bitar. Miras syster hälsade på för några timmar i lägenheten och panikade över att de råkat äta groddar, Jossi blev sjuk och sedan flög i hem.

Godnatt, jag måste upp jätte tidigt.

Inga kommentarer: