söndag 31 juli 2011

Akta! Dom kommer att bita dig i hälarna!

Jag tror jag aldrig har legat i en skönare säng, tagit en mer behövlig dusch, ätit godare mat, glädjts mer åt en vattentoalett och ett torrt, varmt hus än vad jag gjort denna dag. Efter fem dagar på en festival, där tre av dagarna bestod av regn och lervälling känner man sig lite död.
Har träffat en hel hög trevliga, udda, roliga, peppade, konstiga, överglada och märkliga människor. Exempelvis en kille i Peter Pan outfit, som presenterade sig som Peter P., eller de som bodde i campet Castle Awesome där de försökte bygga en borg av kartonger med Erik, eller Merlin som han kallade sig då han tejpat ihop systemetpåsar till en mantel, i spetsen. Taggat galet till Skrillex och en mängd andra band, rökt vattenpipa i chilltältet, träffat några Spånga personer, gått på en chips-utdelar-runda, snott ett par stövlar och fått tältpinnar och sittunderlag stulna. Hängde med en av killarna (Oliver Nilsson?) i F.O.O.L, och fick en egoboost när han ursäktande sa efter att ha stirrat på mig ett tag, "Förlåt för att jag stirrar, men du är så vacker."



Inga kommentarer: