fredag 1 februari 2013

Kaffefrälst


























Här var jag då igår morse. Vid den lilla gröna pricken.
Var sån himla tur då en annan tjej som skulle gått kursen samma tid som mig aldrig dök upp. Fick privat träning. Lyx!







































Så här sitter jag i en mjuk soffa på ett loft. Tar bilder på mig själv lite casual, sådär som man gör när man väntar.







































Och här är då utsikten. Hela fabriken såg ut lite så här, som ett antal gigantiska konservburkar på rad. Dom rostar sisådär 50 ton kaffe per dag här (om jag minns rätt) och det här är dessutom en liten fabrik.

Glömde ju självklart helt att fota vidare under själva kursen, var för intressant antar jag. 
Fick lära mig hur man gör espresso på rätt sätt, vad mängden kaffe, temperatur och malning har för påverkan på smaken. Lärde mig att skumma mjölk på rätt sätt och hur man får till hjärtmönster. Bland annat. 
Hade en lärare vid namn Mike som var hur fin som helst, så galet kul alltså.

Tog mig sedan ut i ösregn som bara varade så länge jag väntade vid busshållplatsen utan tak. Som att universum ville späda ut mitt glada humör. Men icket då. Solen sken när jag kom fram till Highgate igen och jag och Robin bestämde oss för en promenad i Highgate Woods.































Satt på en bänk under en järnek och njöt av solen. (Vår och sommar kom snart!)
Åt middag hos Robins pappa igen. Såg filmen Frago och en dokumentär om gammal musik.

Inga kommentarer: