tisdag 12 februari 2013

Fryser, ryser. Har du något i halsen?

Fy sjutton. Mår inte särskilt bra idag. Vågade inte ställa mig upp i tåget innan det hade in stannat helt för risken att jag kanske skulle falla omkull. Ytterst otrevligt.
Har i alla fall haft en trevlig dag i min ensamhet. Tog mig in till Oxford Street imorse och spenderade pengar på Forever 21. Fick med mig tre klädesplagg och en lunch + dricka från M&S. Tuben förde mig sedan vidare till Edgware Road och till Svenska Kyrkan där jag tog en lång fika.































Det lilla caféet med en trevlig tant i hörnet.

Semla och filterkaffe med hur många påtår(s?) man behagade. Kladdade i ett block och läste tidningar ända tills jag kände mig för vimmelkantig för att vistas bland folk.




























































Tuben hem, in på tobaksaffären och köpte den här mega Vouge tidningen för ynka £4.10(!).































Så värt. Speciellt när man känner sig svag och vill lyxa till sin tillvaro en gnutta.































Satt mittemot denna dam när jag åkte hem. Mest väl fixade tant jag sett på länge. Noggrant målade rosa läppar, perfektaste eyelinern och perfektaste ditsatta lösögonfransarna, låga mörka manikerade naglar och ljust färgat hår.

Inga kommentarer: