lördag 9 juni 2012

Slutet

Har haft väldens längsta dag känns det som. Började med en klipptid klockan 11, blev korthårig och lite snaggad. Tog sedan en fika med Mira i Nytan, kollade på Urban Deli och provade lite onödiga kläder på Stadsmissionen. Gick till skolan, träffade Engelska läraren och förvirrad Benny, lämnade tillbaka alla böcker och tog hem mitt lås. Åkte hem, slog in en present och vandrade sedan över till Hannas mottagning. Drack champagne och cider och åt pastasallad, melonsallad, korv och studenttårta.
Ett spontant beslut senare befinner jag mig på Hellströms med en fin Sandra. Drack en öl. Smög över till bordet bredvid och snodde till oss en vodka-redbull och en vattenmelons(?)drink. Drack lite mer öl på toaletten. Såg en Karin och gick in på Burger King. En hamburgare köptes och en påse pomfritt snoddes med ut i farten. Tog tuben till Centralen. Funderade på att smyga oss in på Sommar men snodde en stol istället och satte oss vid vattnet. Gömde stolen, jagade en råtta och satte oss sedan en meter över vattnet under en bro och tittade på Blackan-partyt och killar som kissade för nära och hade svårt för multi-tasking. Sa adjö till Sandrish, satte på nedanstående låt och världen went bananas.


Såg folk som vinglade gatorna fram, spydde i hörn och var lite allmänt skumma. Ett slagsmål bröt ut. Va fan slår du min tjej för?! Och en brud som håller sig för huvudet sitter plötsligt på gatan. Tar bussen hem. Hoppar av och börjar vandra den 20 minuters långa promenaden hem. Och som om detta inte var nog med märkligheter denna kväll så får jag även beskåda när en bil kör på trottoaren, bredvid den helt tomma gatan.
Nä. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: