söndag 24 juni 2012

En uppdatering. Den galna gångna helgen. AKA "Vem fan knullade farmor?!"

Torsdag.
Jobbade som vanligt. Fick en midsommarglass och drack mig igenom hela dagen. Kaffe, vatten, te, kaffe, vatten, te. Satte mig sedan på bussen och när jag börjat närma mig Sumpan får jag ett mess om en grill-chill kväll som kusin bjudit in oss till. Några timmar senare sitter jag med finaste Tesse och Sandra tillsammans med ett gäng killar vi inte känner, bror min och hans vänner vid smått kyliga Reimersholme. Dricker cola blandningar och billigt rosé ur tetra, kissar i täta buskar och lyssnar på galna berättelser.

Fredag.
Midsommar. Vaknar sent och bestämmer mig för att gå tillsammans med broder och hans flickvän till den övergivna fabriken nere vid stationen. Det är ta mig tusan det ballaste stället någonsin. Utslagna fönster, gigantiska rum och trånga korridorer. Alla väggar är fyllda med graffiti och golven med vatten, glas och sprayburkar. Man kan dessutom gå upp på taket. Helt otroligt. Ska seriöst börja graffa alltså.
Tar sedan tåget till Kalhäll för att inhandla lite brunt. En halvtimme går och vi får märkliga instruktioner om att åka hem igen. Väl hemma, efter en upphämtning av en Sandra och en andra visit på fabriken, får vi klarhet i det hela och lite smått irriterat och nedstämt slänger vi ihop en snabb midsommar middag. Tillsammans med några förlåt, några drinkar och en Tesse som trillar in höjs stämningen igen och vi tar vårt pick och pack och vandrar åter ner mot stationen, nu i sällskap med två specialar cigg.
Sommar är som vanligt och vi springer runt som alltid. Sitter i olika soffor och hörn, pratar, snor mer alkohol än någonsin tidigare och köper snus ur en automat.
Utanför Sommar blir vi erbjudna grönt av en bekant till Sandra. Smyger in vid en stor byggnad och mitt under allt får vi höra av hans kompisar att det går några snutar precis runt hörnet. Ingen upptäckt som tur var och vi dras istället med mot Centralen för att ta bussen ut till Norrviken. En aspackad smyg-gay kille vid namn Jocke dyker upp och vill också hänga på. Herre gud, han måste vara den mest komiska människa jag någonsin träffat. Kunde inte sluta skratta åt honom.
Chillade i sovande Hermans hus, rökte, pratade och sedan någon gång runt sju, halv åtta tiden fick jag panik och bestämde mig för att åka hem.

Lördag.
Ramlade in genom dörren vid nio tiden och efter att insett att min säng var upptagen stupade jag i vardagsrums soffan.
12.30 vaknar jag av att min mobil ringer. "Förlåt, men kan du öppna?" Och söta Tesse trillar in. Säger godnatt och förflyttar mig till mamma och pappas sovrum.
Segar oss resten av kvällen och äter frukost vid 17 tiden. Promenerar ner till stationen, handlar middag och snacks och vikar Tesse adjö.
Senare samma kväll råkar jag hamna tillsammans med broder och hans vänner i Heartland som dom kallar det för, en vikingagrav uppe i Lunda som ser ut som en liten krater som omringas av träd som har röda hjärtan ritade på barken. Dom har byggt en egen bong och vi sitter i ring i sällskap av världen alla mygg.
Dör segaste seghets döden i soffan framför dåliga filmer och bra musik.

Glad midsommar i efterskott föresten.

2 kommentarer:

tesse sa...

hahah såååå VÄRT:P<3

tesse sa...

hahah såååå VÄRT:P<3