lördag 1 oktober 2011

Keep your head up, keep your heart strong, keep your mind set.

Pappa kom hem från Kina igår. Har bland annat fått två par jeans, båda Bored to Death säsongerna, kinesiskt tuggummi och en t-shirt. Najs, najs.

Den här dagen känns höstig. Konsigt då det är sommarvarm, soligt och blå himmel, men det är den känslan jag får. Kanske är det musiken, kanske bara min sinnesstämning. Har bakis ont i huvudet trots att jag inte varit ute på hela veckan, men det är ungefär samma typ av smärta. Och smart som man är sitter jag och dricker en vätskeutdrivande kopp kaffe.
Just idag längtar jag efter kyligare väder, långa promenader kantade av röd-orangea-gula träd, köldrosiga kinder och stora halsdukar. Följt av värmande hus, att spana ut på det gråa vädret, koka en kopp te, lyssna på lågmäld, melankolisk musik och värma sin frusna kropp. Ja, idag vill jag ha höst. Och garn till att sticka en mega halsduk.



Inga kommentarer: