måndag 30 maj 2011

Directions

Dregg. Första ordet som slog mig när jag tittade mig i spegeln i morse. Blanka trötta ögon, varav det ena var rödsprängt, lite för långt oborstat hår. Charmig tjej. Har hostat så mycket att jag har fått träningsvärk i magen. Det värsta är att jag hostar som mest när jag ligger ner, alltså blir det nästintill omöjligt att försöka sova. Sämst med andra ord. Efter en frukost bestående av yoghurt och en förkylnings-ingefärs-citron-honungs-te-dryck bestämde jag mig för att äntligen göra (åtminstone) någonting åt mitt hår. Så nu är det en anings kortare och jag känner mig något mindre äcklig. Planerar även att färga om mitt hår snart. Helst idag. Fast det går ju inte. Älskar att vara sjuk.



Började kolla på några avsnitt av Queer As Folk efter Signes tidigare snack om serien.
Det som slog mig först var ungefär: Herre jävlar, ofta den gick på Amerikansk TV?! Bland annat med tanke på deras noja om nakenhet. Den blev tydligen en jätte succé när den sändes, speciellt bland heterosexuella kvinnor. Måste säga att den är rätt underhållande.

Inga kommentarer: