torsdag 24 mars 2011

Gräver ner fingrarna i förvirringen men finner inget annat än olikhet. Hur ska man då hitta sig själv?

Sorgsna toner för sorgsna själar. Det hjälper lite, ett tag åtminstone. Du & Jag Döden är ett utmärkt val vid dessa tillfällen. Har alltid varit min favorit.
Den här veckan kräver för mycket. Möjligvis är det anledningen till det där äckliga illamåendet som tyckts slå mig vareviga morgon de senaste fyra dagarna. Efter ett snesteg har jag dessutom två blodtörstiga lärare efter mig. Båda har vassa frånvaro-huggtänder och med min vrickade fot får jag svårt att skaka dem av mig. Sluta bry er om mina fel och red upp era egna istället.
Konstant trött. Jag känner mig som en levande vålnad. Orkar inget trots fint väder och ljust hår.
Jag måste ha ledigt. Nu nu nu nu nu. Mer sol, mindre blåst och oändlig massa ledig tid bara spenderad med alla finaste levande människor. Att man aldrig någonsin kan bli nöjd.

Inga kommentarer: