söndag 16 januari 2011

Dag 1 - Presentation

Hej. Namnet är Lisa. 17, snart 18 år. Går i världens finaste bildklass tillsammans med en hög fina figurer på Södra Latin. Lever i ett radhus med mor, bror, far och ett hallucinerande marsvin i en (som man skulle önska) gullig liten förort, 12 minuter från Stockholm city. Stort intresse för musik och extraordinära filmer.
Varsågod, en lite random lista:

Namn: Lisa
Ålder: 17
Längd: Kort
Skostorlek: 36/37
Fräknar: På sommaren

Önskar du att du bodde någon annanstans?
Oh ja. Har sedan jag varit liten önskat att jag var utomordentligt bra på engelska, vilket inte skulle vara ett problem då önskningarna utspelade sig i ett engelskttalande land.

Tycker du att du är attraktiv?
Nej, det kan jag inte säga direkt.

Dricker du?
Händer.

Röker du?
Nej.

Vad är du rädd för?
Trånga utrymmen. Tyvärr måste jag nog även säga att jag tycker spindlar är lite obehagliga.
Egentligen är nog den främsta rädslan ensamhet.

Senaste...

Filmen du hyrde?
Nowhere Boy och Cry Baby

Filmen du köpte?
The Boat That Rocked och The Box

Låten du hörde?
I Lost and Died med Palpitation

Låten du laddade ner?
The National's låt Secret Meeting

TV-program du såg?
Mad Men

Har du någonsin...

Ljugit för någon?
Det har väl alla någon gång.

Varit i slagsmål?
Nej, jag är en rätt så lugn person.

Blivit arresterad?
Vart tagen för att jag inte hade cykelhjälm en gång. Riktigt obehagligt.

Träffat någon från internet IRL?
Har inträffat.

Vad har du gjort idag?
Fixade en synundersökning för körkort.

Var det kul?
Nej.

Brukar du svära mycket?
Går i vågor. Åtminstone någon gång varje dag.

När stiger du upp på morgonen?
Alldeles för tidigt

Kan du stå på händer?
Nej, tyvärr.

Är du glad nu?
Likgiltig.

Var du glad igår?
O ja! Var ju med finaste folket!

Vad dansar du till?
Allt dansvänligt, ungefär. Men Håkan är alltid fint.

Stockholm är... ?
Sveriges huvudstad.

Land du vill besöka?
Japan och USA.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

-Å, snälla moster! Förlåt mig! Jag står inte ut med att vara här - straf-

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tapet med kolibrifåglar och olika tidningsurklipp, godispapper, sockerbitar och tågbiljetter.

Har du sett något konstigt på sistone?
Konstig och konstigt.. Jag säger i alla fall gå in på Omegle.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Tänker ofta på udda saker som jag gillar/ inte gillar på samma sätt som i Amelie. Dagdrömmer mest hela tiden, ibland till en grad av nästan övertygelse.
Min ångest hemlighet. Kan säga att det börjar med jag har aldrig..

Inga kommentarer: