torsdag 30 december 2010

Halvt snodd 2010 års lista.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja. Tågluffade exempelvis.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några löften i år. Om jag nu hade några är alla troligtvis brutna.

3. Fick någon du känner barn?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, fy tusan.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Schweiz, Italien, Frankrike två gånger och England.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Oui.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
27 & 28 augusti och en hel mängd mer.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Festival och resa.

9. Vilket var ditt största misstag?
Att välja franska steg 4.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Den prickiga blusen som inhandlades på en loppis. Eller möjligtvis det mörka läppstiftet från London.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Tågluffen. Och en hel del trevliga fikastunder.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Fina människor.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förbannande förkylningar.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Gud det är ju massor! I stort sett alla som hängde på Popaganda.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
En nypa bättre tror jag nog allt.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Ja. Att sy egna kläder och baka egna macarons. Fast det har jag egentligen inte gjort överhuvudtaget på något sätt.


17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Tvångstankar. Och andra otrevliga tankar.

18. Hur var din julafton?
Lite galen och ganska högljudd som den ofta är. Fastän väldigt trevlig.

19. Blev du kär?
Ja. Bland annat i min trasiga skrivmaskin.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Skins. På datorn dock.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej?

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Harry Potter, antar jag. Och Killing Yourself to Live. Har inte hunnit med så mycket mer än Annas klassiker.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Återupptäckten av Bon Iver.

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja. Inkasserade många fina julklappar.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Mhm.

26. Vilken var årets bästa film?
Inception. Den är ju så smart att man dör lite. Och The Boat that Rocked, vilken jag såg i tisdags. Nu är jag helt såld på 60-tal.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Har ingen jäkla aning. Det var ju nästan ett år sedan, mitt minne räcker tydligen inte så långt. Förmodligen öppnades det presenter och åts fruktsallad.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Mina vänner. Finns nog inga bättre.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Vilken skit fråga.

30. Vad fick dig att må bra?
Kommentarer/komplimanger som gjorde en varm i kroppen.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag säger bara Skins. Och Tom Sturridge.

32. Vem saknade du?
Josefin. Ser henne inte så ofta längre.

33. Vilken var din bästa månad?
Augusti. Eller hela sommaren egentligen. Fast främst augusti.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns nog en hel del. Kontakt.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag blir 18.

Inga kommentarer: