tisdag 1 december 2009

Jag spyr!?

Vem tar med sig värsta tunnbrödrulle-grejsen in på ett tåg? Jag undrar. Det var alltså en gubbe i målarkläder som satte sig bredvid mig med sin mat som seriöst inte luktade gott. Ischh! Dessutom torkade han av sig på sina byxor. Jag mådde illa och bad till gud att han inte skulle nudda mig. Tryckte mig desperat mot väggen för att komma undan. Ha-ha, kanske inte?.. Det kom även in två tjejer och den ena sa "Fy fan, det luktar inte gott här". Alltså, förstår ni mitt äcklande? Han seriöst grovhånglade med maten. Uuuuuu! Grouse!

Till något lite mindre disgusting: Idag är det den 1 december! Och jag skäms. Jag har inte sett julkalendern, jag har ingen kalender över huvudtaget (inte ens en reklam-kalender!), och det är total empty på julgrejer i vår hus. Inte en enda liten julstjärna finns. Dock har vi vitt damm i hela huset och papper över hela golvet, för att byggjobbarna som bygger om vår badrum inte ska smutsa ner, och om man har bra fantasi kan man i alla fall försöka låtsas att det är snö. Fy, alltså.

Inga kommentarer: