fredag 11 december 2009

Jag har tappat min fritid. Vart tog den vägen?

Har försökt trycka in 103 sidor histora i mitt huvud idag. Och skickat en summary till Anna. Lyckades ta mig igenom 5 otroligt långa sidor. Jag älskar mitt enstörings-plugg-depression liv. Det går bara inte. Medeltiden är som ett grå-gråare-gråast sträck i historien. Det är missär och död. Jag läste, hittade en gitarr, försökte fokusera, upptäckte en dator framför mina ögon, försökte återigen läsa, kom på en gammal låt jag kände för att lära mig, satte på musik medan jag pluggade, men det slutade bara med att jag antingen nynnade eller sjöng med. Jag kom även på mig själv flera gånger med att bara sitta och stirra ut genom fönstret med huvudet i helt andra tankar. Dessutom började det att snöa vilket fick mina tankar återigen på villovägar. Försökte till och med att ta en powernap, men icket! Tillslut gav jag upp. Tog en promenad med mamma. Det var ett tunnt, tunnt vitt puder på de svarta gatorna. Hyrde två filmer. Köpte mat. Lagade en fish'n'chips liknande rätt med ungsbakade grönsaker. Kände mig ganska nöjd med min lilla insatts i vardagen. Men återigen mot kvällen kommer ambitions-paniken med en viskande röst, berättar för mig att jag ligger 100 år efter. PowerPoint presentationen är inte klar, NP i matte på tisdag, franska presentaion som inte kommer bli klar till på måndag och provet i historia som hemsöker mig. Ge mig lov! Jag ber.
Jag hade ju "ledigt" idag.
.

.

.

.
Hittade en ny blogg idag. Den var fin som tusan.
Jag kanske överdriver. Men jag gillade den vid tidpunkten.
Lika dyster som dess svarta bakgrund och lika dyster som jag.

Erik Satie spelar otroligt vackert. Jag vill ha en skiva.

1 kommentar:

musique4real sa...

Jag förstår PRECIS hur du känner dig Lisa! <3