onsdag 10 oktober 2012

Gratis är godast.

Vaknade tidigt, tidigt. Fortfarande kolsvart utanför fönstret. Sov med dubbla täcken hela natten för elementet i mitt rum fungerar inte. Känns som att man är i Antarktis så fort man öppnar dörren upp till vår våning.

Hällde ut några koppar kaffe och te över ett bord under frukosten. Inte kul.

Har annars spenderat det mesta utav dagen nere i lobbyn och i baren, samtalat med personalen. Fick efter-jobbet tips av min chef och har druckit minst tre koppar te. Har faktiskt varit min första riktigt najs dag här ute. Gjorde en god macka till lunch, promenerade från norra sidan till den södra och åt en gratis Mars-glass ur Wärdshusets egna glassbox tillsammans med receptionisten. Druckit en medioker smoothie som kockarna rört ihop och klagat lite mer om mitt Antarktis rum för kocken Christian.
-Har du tid nu? sa han. På med jackan och in i en golfbil. Ner till Framfickan in i ett hus och nu bor ett alldeles varmt och fungerande element i mitt rum. Ah ♥.

Gårdagen tillbringades även den på nederrvåningen. Drack ett glas vitt i baren och när receptionist-gänget trillade in för att äta middag gjorde jag dom sällskap. Vi fick mat från menyn, anka med rödvinsås och palsternacka. Blev serverade av chefen och fick även dela på två desserter, macarons ankompanjerat med chokladmousse och hallonsorbet. Mums.

1 kommentar:

sssandra sa...

Låter som om de äntligen känns bättre där ute! Puss <3