torsdag 18 oktober 2012

Färdig!

Fin kväll med fina människor. Började med lite gubbhäng på Bishops Arms med varsitt glas whiskey. Jesus, älskar det stället alltså. Så där avslappnat pubigt och lite inpyrt på något vis.
När klockan närmade sig tio tiden plockade vi ihop oss och styrde stegen ner mot Mariatorget och Baba. Lång kö men snabbt in. Köpte en överraskningsdrink och chillade runt. Träffade folk man kände till och halv känner, dansade, pratade och köpte öl för alla mina små slantar.
Pussade mina älsklings älsklingar adjö vid en busshållplats när klockan slog tre. Åh vad det är orättvist sällan jag får se er nu för tiden alltså! Pratade sedan i skype hela vägen till buss nummer två då min fylla plötsligt slog till rejält och jag var tvungen att sluta stirra ned på min mobil för att undvika att en olycka inträffade. I min lite suddiga panikvärld såg jag framför mig hur jag skulle bli tvungen att hoppa av bussen mitt ute i nowhere. Klarade mig dock hela vägen hem. Drack fyra glas vatten på raken och blev tvungen att hänga över toalettstolen ett tag. Skypeade lite till och somnade sedan på en bråkdels sekund. När jag vaknade igen var jag fortfarande full. Så där full så man snubbel-vinglar ut mot toaletten.
Herre. Min. Gud. Säger jag bara.
Lugn men fin kväll var det i alla fall!

Och nu är jag åter på Grinda. Åkte ut tillsammans med min chef. Tror jag ska gå och lägga mig snart alltså.

Inga kommentarer: