tisdag 31 juli 2012

After all, it's always you. I come back to you.

Nio dagar senare.

Rullade cigaretter. English breakfast te med mjölk och en liten sked socker. Filmer i en trång soffa. Tid som går för fort.
Har gått i staden. Fikade i Gamla Stan och åt pizza på Söder. Visade skolan jag just lämnat och tog ett glas öl på Nada. Lyssnat på musik och nu ligger alla pappas gamla vinyler på översta våningen. Två stora flyttkartonger. Har lovat att fixa oss en vinlyborste.
Segat. Tagit det lugnt.
Provat samosas för första gången på Hurry Curry och druckit te på Kaffekoppen medan självgoda människor sjöng på torget. Tittat på en dansklass där gamlingar dansade tango mitt på Kungsan med en lärare som inte kunde följa takten.
Upptäckta.
Tiden gick och det som varit en hel kväll var tillslut några få timmar. Minuter. Sekunder. Puss. Krampaktiga kramar. Röda ögon. Kan inte hjälpa det som plötsligt rinner ur dom. Vinkar av från trottoaren. Tanten framför dig ser sur ut och stirrar på mig. Hon måste vara dum i huvudet, tänker jag.
Bussen åker iväg, du försvinner ur sikte och hulkande tar jag tåget hem. Tröstäter godiset vi köpte igår.

Men det är väl ändå nu det börjar? Ja, hoppas det. Snart. Snart.

Inga kommentarer: