måndag 5 december 2011

"Är du solbränd?"

Ibland känns det verkligen som att jag inte tillför någonting överhuvudtaget genom att skriva här. Det är frustrerande Frustrerande att ens liv är så tråkigt vissa dagar att man inte kan få ut en gnutta små värda ord, att inte ha någon fantasi. Eller ork. För jag gillar att skriva här, så det stör mig något enormt när det inte går.
Såg i alla fall Norwegian Wood igår. Trots varningar. Och nej, den höll inte måttet. Känns som att regissören helt missuppfattat boken. Hela den drömska, stillsamma delen hade tagits bort och kvar fanns bara det där djupa mörka och obegripliga. Förstår varför den fick bra kritik, svår och plågsam, sådant som kritiker gillar. Nej, jag tyckte den var kall och platt och karaktärerna kändes fel och konversationerna konstiga. Kanske var det bara den svenska textningen. Men nej, inget jag rekommenderar.

Inga kommentarer: