söndag 25 oktober 2009

Muse, 0:ning och knytis <3

Igår var det Muse. Det var bra och fint och, och bara allt. Jag köpte en giant tröja med vackra färger, Hanna köpte en likadan fast i en lite diskretare storlek. De där underbara 2 timmarna kändes verkligen som sekunder. Och jag vill tillbaka, men va ska man göra?

I fredags hade vi vårat otroligt stora historia prov och mitt huvud är så himlans trött på Mesopotamien och alla dessa skulpturer och kolonner. Jag spyr på det, helt enkelt. Det gick ok och efteråt fick vi vila ut medan vi tittade på Nightmare Before Christmas (löööv till den filmen) och åt godis.
Kl. 18.00 skulle vi sedan mötas utanför skolan för att äntligen ha våran nollning. Först delades vi in i grupper och jag hamnade i "Janne Bloms grupp" (vår datalärare, heter så). Sedan fick vi sjunga några sånger, som Sailor Moon, Aladdin och Små Grodorna. Därefter drog vi till tunnelbanan. Vi fick instruktioner om att vi skulle gå på tåget och låtsas som att vi inte kände varandra. Plötsligt skulle någon i gruppen utropa ett "Kolla där!" och en efter en skulle vi titta ut genom fönstret och agera helt chockade över det som fanns där utanför. Det var väldigt kul att se andras reaktioner. Vi fick göra fler uppgifter av den här sorten som t.ex. att några skulle sitta och diskutera Sailor Moon jätte intensivt och sedan skulle alla brista ut i just Sailor Moon låten. Sedan drog vi till efterfesten i Akalla och vi fick svära en ed för att tillslut bli ettor. Det var as kul alltihopa och man fick lära sig en del nya saker om folket i klassen (som jag dock inte får berätta).

Ikväll hade vi återigen knytis, denna gången för Joss. Vi fikade, spelade GH5, -igen, och åt pasta. Joss drog hem först vilket var trist eftersom det var ju henne vi skulle fira men, men. Fanny, Hanna och jag spelade Disney Trivial Persuite (sp?) resten av kvällen -skit kul! (jag är faktiskt inte ironisk.)

Spiritfingers! Godnatt!

Inga kommentarer: