lördag 10 oktober 2009

Film!

Igår gick dagen gått åt till att plugga matte, måla och leta gratis True Blood sidor. Yey, vilket liv alltså. Höh hö.. Jag måste se ikapp alla avsnitt eftersom alla i min klass är helt in lööv i serien och jag är på avsnitt .. *trummvirvel* .. 1! Och det tar jävligt lång tid för videon att ladda klart. Suck.

I fredags var typ bästa samlingen, har dock bara varit på en innan men alla höll med, så ja.. Det var först en dans av ettorna från Dirty Dancing (tror jag), lite små saker som t.ex. veckans palindrom och en improvisationsteater. Trevlans. Sen var det historia i 1½ timme med en asläskig läxa + en små läskig lärare, vilket jag som tur var slapp. Men tyvärr så kommer jag troligtvis vara först nästa gång vi får en sådan läxa.
Av någon anledning så ställde sig Otis på bordet i matsalen och sjöng (?) och spelade på ett mini munspel för sin Tommy-i-Pippi-Långstrump-liknande-vän Max.
Sen var det återigen dax för historia med filmen Life Of Brian.
Efter skoldagen drog vi till SF för att köpa biljetter till filmen Pulic Enemies med Johnny Depp. Sedan åkte några hem och jag, Sofia, Tesse, Mira och Rebecka satte oss på McDee (ha-ha) i en timme. Gick till några second hand affärer på Söder tills det blev tid för att möta resten av folket och äta middag på Kungshallarna. Köpte godis och sedan var det Johhny-Depp-time. Vi tog upp en hel rad i salongen (8 pers.). Skit dyrt för en mini salong (105 kr!) men det var en väldigt bra film, klassisk. Jag rekommenderar! Jag menar Depp är ju lixsom med, då kan det inte bli dåligt!

Idag ska jag träffa gamla vänner, fira Hanna tillsammans med Joss och Fanny. Och GH5! + knytis med saker man tycker är gott. Jag ska baka Kärleksmuffins med hallon, yummie!

Inga kommentarer: