måndag 22 juli 2013

Kalas

Här nere har vi det kul. Äter bullar och dricker dessertvin. Till mormors ära, ska väl tilläggas, hon fyller 85.




















För övrigt, som en litet förlängning på nedanstående inlägg, så hade jag och bror min en ytterst pratig resa hem från hippiefesten. Stötte på ett gäng höga, testosteronstinna små 94:or på väg från Nacka, som visade sig vara galna rasistiska Hammarby-fans. Satt och brölade bredvid mig och Anton hela vägen till Slussen, kallade mig Shakira och tyckte att vi skulle hänga med dom och bli ännu högre. Höll minen tills vi kommit av och sprang sedan ilskna därifrån. Vilka jävla kukar. Usch.
Som tur var vägdes den otrevliga resans början upp med en fin, stiligt klädd Matteus, som vi träffade på nattbussen mot Spånga. Han berättade att han var operasångare och satt i styrelsen för Vänsterpartiet i Göteborg. Förklarade entusiastiskt varför han valt Vänstern men var mycket noga med att lägga till att man faktiskt får rösta på vem man vill.
Sedan klättrade broder och jag på tak.

Inga kommentarer: