söndag 19 augusti 2012

Känns som att man är på ett ganska hemsk kollo

Jesus. Det här stället är ju bara lite knäppt. Många ganska posh människor, lite smått otrevlig personal, en chef som har svårt att kommunicera med sina anställda och en riktig bitch i receptionen.
Serverade 85 pers min andra dag. Var helt kaos då det i stort sett bra är jag och min kusin som jobbar under frukosten och då det ingår i våra arbetsuppgifter att plocka undan disk, fixa, ställa fram och fylla på mat, koka kaffe och te, hålla koll på vilka gäster som kommer och bocka av dom på en lista, diska, tända ljus och även se till att personalen får frukost. Går numera upp klockan 5.15 varje dag. Och på onsdag ska jag tydligen jobba själv. Med lite hjälp av Nisse.
Annars så har jag badat två gånger, gått nästan alla vägar på ön, klappat får och snott mat från köket. Man får nämligen inte äta av maten de timmar man inte jobbar. Då är det personalmat som gäller, dvs skolmat ungefär. Är åtminstone ledig på fredag. Yey. En dags ledighet.

Inga kommentarer: