måndag 7 maj 2012

Tystnaden

Har kurat ihop mig i min säng. Ligger under ett fluffigt täcke med hörlurar i öronen. Hög musik så man inte hör vad som händer runt omkring en. Ibland måste man bara stänga av allt. Livet, kroppen och framför allt hjärnan. Låta det fyllas med annat som inte tar plats och bara gör allt mjukt och behagligt för en stund. Vet inte vem det är som bor där inne längre. Känner inte igen rösten och det är otroligt obehagligt. Känns som att jag bara lever tillsammans med den läskiga människan som inte är jag. Omvärlden finns där, men den känns så himla långt bort just nu. Bor i min glasbubbla med smutsigt glas.

Ska skolka massor den här veckan. Så jävla skönt. Mm fika?

1 kommentar:

signe sa...

Åh, ja fika när som helst och picknick om det är fint väder på fredag! :) PUSS!