fredag 13 november 2009

Svarta linjer, det är allt vi har

Idag har vi tittat på en äckel-peckel dokumentär om den "Sista Måltiden". Den måltid som man får beställa innan man avrättas, USA exempelvis. Det var filmat på ett så himla äckligt sätt, allt var så vitt och avskalat. Vi hade dessutom lunch efter letionen och jag var inte direkt sugen på lasagne eller soppa (med kött i), fick bli fil, vilket kändes lite trevligare. Blir så förbannad på de som avrättar personerna, de är inte bättre än mördarna själva! De gör precis samma sak. Det handar inte om Gud eller Jesus. Jesus ville väl inte att vi skulle mörda varandra? Nej, jag tror inte det. Är inte det en synd? Jag är inte troende så jag kan kanske inte uttala mig. Har inte Kaba stenen blivit svart utav våra synder? Jag vet, jag mixar religioner, men det är väl samma tankar?

Efter det såg vi på en till film, Monty Pyton och den heliga Graal. Spänande värre. Har dock sett den förrut eftersom vi har hela deras box hemma. Vår historia lärare verkar älska alla Monty Pyton filmer eftersom det här är den andra vi sett. Life Of Brian är hans favoritfilm.

Hade värsta diskusionen om Twilight utanför engelskan om vem som var snyggast utav Edward och Jacob. Röstar lungt för Edward, Jacob är lite sliskig, dock bättre när han klippt sig. Förstår varför alla lärare klagar på oss, en kom ut och fick säga till oss för att vi lät så mycket. Alla verkligen hatar våran klass. :P Sedan var det som sagt engelska och vi fick sluta en halvtimme tidigare. Najsigt värre.

Jag gillar icket busschaufförer. Om någon kände för att dom ville veta det. :P
När jag tog bussen hem idag, ville inte chauförren öppna dörren vid min hållplats, han typ lyssnade inte fastän jag sa ursäkta (flera ggr.) Så han bara åkte vidare. Då var det en kille som satt bakom mig som gick fram och sa till honom x) Tackar, fastän det kanske inte hjälpte så mycket. Fick mig på bättre humör i alla fall, även fast jag fick gå en hållplats.

Långt inlägg idag.

Inga kommentarer: